New Member From Da East Bay (Cali)

Please introduce yourself and Celica or ride(s).
Post Reply
RA21Dragon
Posts: 18
Joined: May 29th, 2019, 7:03 pm
Location: Hercules, CA (East Bay Area)

New Member From Da East Bay (Cali)

Post by RA21Dragon » May 29th, 2019, 9:49 pm

Hi all,

My name is Joe and I am a new member here. I used to own a 1973 Celica ST 20+ yrs ago that had an 18RG waiting to be put in but never got to it, life got in the way and lets face it, I was a broke kid back then. My folks sold it when I moved out of the house LOL.

I currently own a 1974 Celica GT that I am restomodding. It has a 3Tc with a T50 currently and I have found a 2TG that will be installed soon. The previous owner did some mods that were not my taste so I am pretty much going to redo everything from, as mentioned before, the engine, suspension, wheels and tires (have a set of Rota RBs 15x7 ET4), interior etc. I am gonna keep it yellow but will definitely get it repainted. Thinking even media blasting it to bare metal and then getting it painted. I want to paint it a toyota Yellow so I was thinking Solar Fusion Yellow which is used on the FJs.

Anyway, I am looking forward to getting to know you all and hopefully can contribute as much or more than I take away from here.

Cheers,

Joe

Oh here are pics:

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Here are the only surviving pics of my 73 taken 20+ years ago with me and my best friend trying to paint it LOL good times.Ended up being painted primer black... oh and dont ask me why we were wet sanding the old paint. It was before Youtube, or the internet for that matter.

Image
Image
Current Project: 1974 Yellow RA21 Celica GT
Daily Driver: 2010 SGM Lexus IS350 Luxury Edition
Errand Car/Family Hauler: 2004 PGP Toyota Sienna LE
Wifey's Car: 2013 BRM Toyota Prius Pkg 3

I kinda have a thing for Toyotas :lol: :oops:

dsp979
Posts: 262
Joined: July 20th, 2009, 10:19 pm
Location: 925/831

Re: New Member From Da East Bay (Cali)

Post by dsp979 » May 30th, 2019, 12:24 am

Welcome, Joe!

I recognize the car from SoCal. Looks like a solid base for a restoration.

+1 for down to metal restoration.
1971, 72, 74 Celicas
1985 AE88 hatch
1989 240SX hatch
2004 IS300 5MT

RA21Dragon
Posts: 18
Joined: May 29th, 2019, 7:03 pm
Location: Hercules, CA (East Bay Area)

Re: New Member From Da East Bay (Cali)

Post by RA21Dragon » May 30th, 2019, 9:55 am

Thanks bro.

Thanks for the PM too. I'll hit you up soon.
Current Project: 1974 Yellow RA21 Celica GT
Daily Driver: 2010 SGM Lexus IS350 Luxury Edition
Errand Car/Family Hauler: 2004 PGP Toyota Sienna LE
Wifey's Car: 2013 BRM Toyota Prius Pkg 3

I kinda have a thing for Toyotas :lol: :oops:

FushuMan
Posts: 75
Joined: February 1st, 2018, 6:29 pm
Location: Warner Robins, Georgia

Re: New Member From Da East Bay (Cali)

Post by FushuMan » May 30th, 2019, 10:53 pm

Welcome!! Looking forward to your build!!!
Gotta get to Ridin’

Joe

Post Reply